З чого будують українські забудовники

  • 25/02/2017

Криза останніх трьох років і девальвація гривні істотно змінили ринок нерухомості. Покупців стає все менше, а їх вимоги до купівлі житла зростають. Це змушує девелоперів переглянути звичні підходи до вибору будівельних матеріалів і технологій, робити ставку на ті з них, які дозволять надати клієнту бажане якість, не підвищуючи надмірно ціну.

Хто обирає будматеріали?

Один із ключових питань для девелоперської компанії - віддати вибір будматеріалів на відкуп підряднику або займатися ним самостійно. Другий варіант зазвичай обирають групи компаній повного циклу, які володіють достатнім ресурсом - великою командою, власними виробничими потужностями і хорошими логістичними можливостями. Яскравим прикладом, коли поставки всіх матеріалів замикає на себе замовник, є група компаній Royal House. За словами Руслани Грабко, директора з продажу та маркетингу компанії, підрядники можуть займатися поставками тільки зовсім вже допоміжних матеріалів, наприклад, обов'язкових засобів захисту для робітників.

Нерідко девелопери розмежовують поставки ключових матеріалів, технічні характеристики яких закладені в проектної частини, і менш значущих. Перші вони набувають самостійно, другі - довіряють підрядникам. «Наша компанія закуповує безпосередньо ті матеріали, які впливають на несучу здатність будівлі, - каже Галина Мартиненко, менеджер зі зв'язків з громадськістю компанії UDP. - Інші будматеріали компанія може закуповувати і через субпідрядників, але після повного узгодження і контролю профільним відділом, а також моніторингу ринкових цін».

Часто головну роль в тому, хто буде займатися поставками, грає фінансовий чинник. «Самостійно купувати будматеріали для нас має значення в тих випадках, якщо ми можемо отримати велику знижку, ніж підрядник, і знизити таким чином собівартість будівництва, говорить заступник комерційного директора компанії "Інтергал-Буд " Анна Лаєвська, - Якщо ціна, яку пропонує генпідрядник, оптимальна, то закупівля може бути здійснена їм».

Імпортні чи вітчизняні?

Головними вимогами до будівельних матеріалів є відповідність технічним характеристикам проекту і чинним будівельним нормам, а також оптимальне співвідношення ціна-якість. Щоб на тлі девальвації і зниження купівельної спроможності утримати попит, забудовникам доводиться шукати українські аналоги імпортних матеріалів. Сьогодні будівельні компанії, що працюють в сегменті економ і комфорт, 80-90% матеріалів закуповують у вітчизняних постачальників. Чим вище клас, тим більше імпортна складова, що, в свою чергу, впливає на кінцеву ціну. «Досвід наших проектів преміум-класу свідчить про те, що співвідношення імпортних матеріалів і вітчизняних може досягати 60:40»,  - говорить Галина Мартиненко.

Експерти запевняють, що якість української продукції дуже зросла, і по більшості позицій вона не поступається зарубіжній. При цьому з українськими виробниками працювати часто простіше і швидше, ніж з постачальниками імпортної продукції. "У будівельній частині і обробці ми використовуємо виключно вітчизняну продукцію і намагаємося вибирати лідерів ринку, надійних і перевірених постачальників, говорить засновник TARYAN Group Артур Мхитарян. Бетон беремо у ЗБК ім. Ковальської, керамічні блоки та цегла - у« Слобожанській кераміки », арматуру - у «Метінвест-СМЦ» і «Парк Плюс», кабельно-провідникову продукцію - у компанії «Карат». Тим не менш, деякі ніші ще залишаються відкритими для українського виробника, вважає Артур Мхитарян. Наприклад, вікна, сантехнічні труби, ліфти, внутрішні інженерні мережі. Тут повністю відмовлятися від імпорту поки рано.Нові тенденції в підборі матеріалів.

Сьогодні і покупець, і девелопер роблять ставку на енергоефективність та екологічність. При будівництві нових будинків передбачається установка лічильників холодної і гарячої води, обліку тепла, багатозонних лічильників електроенергії, що дає можливість скоротити витрати завдяки раціональному споживанню.

Також застосовуються сучасні технології автономного опалення, встановлюються вікна з енергозберігаючим напиленням і заповненням аргоном.Наявність сертифікатів екологічності більше не є «фішкою» окремих забудовників, а стало необхідною складовою сучасного будівництва. Це стосується як будівельних і оздоблювальних матеріалів, технологій зведення будинків, так і поверховості, зовнішнього вигляду, загальної концепції. Набирає популярності тренд «зеленої» сертифікації не тільки комерційних, а й житлових будинків.

Експерти одностайні, що попит на екологічність та енергоефективність буде зберігатися багато років. Це неодмінно повинно спричинити відповідні зміни будівельних норм. Наприклад, незабаром вступить з силу ДБН, регулююча енергоефективність будівель. Не виключено, що з часом екологічні вимоги також будуть закріплені законодавчо.

Джерело: propertytimes.com.ua